mLegitymacja szkolna
lista wpisów
Nasza szkoła przystąpiła do programu mLegitymacja. Wszyscy uczniowie naszej szkoły mogą mieć mobilną legitymację w telefonie.
W roku szkolnym 2020/2021 szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie, będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, data wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), data urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwa i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności tradycyjnej legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do kontretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Wymagania sprzętowe - telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
Aby uruchomić mLegitymację, należy zgłosić się do sekretariatu.
Grafika: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna