SZKOŁA MYŚLENIA POZYTYWNEGO
lista wpisów
W ramach realizacji programu Szkoła Myślenia Pozytywnego Rada pedagogiczna w dniu 06.02.2024 r. odbyła warsztaty poświęcone kreatywności, które poprowadziły koordynatorki. Dodatkowo nauczyciele zapoznali się z treścią filmów zamieszczonych w przesłanych materiałach oraz przedyskutowali kwestie roli kreatywności w procesie nauczania młodzieży.
Realizacja zadania drugiego polegała na organizacji tygodnia wyzwań kreatywnych, który został przeprowadzony w terminie 12-16.02.2024 r. Nauczyciele prowadząc lekcje rozpoczynali ją od ćwiczeń kreatywności, które wykonywali uczniowie. Młodzież pozytywnie odbierała zaproponowane działania uznając, że zadania te pobudzają ich wyobraźnię, motywują do wysiłku intelektualnego i sprawiają, że lekcja jest bardziej ciekawa. Nauczyciele natomiast stwierdzili, że dzięki realizacji ćwiczeń pobudzających kreatywność, uczniowie aktywniej uczestniczyli w omawianych zagadnieniach lekcyjnych, a ich humor uległ poprawie.
Zadaniem trzecim zostały objęte klasy: IV PT i IV BT.
Klasa IV PT jako grupa spośród kart wybrała 3 i na podstawie tych obrazów stworzyła historię zatytułowaną „Fatima i pomarańcza”. Podczas procesu twórczego wyłoniły się osoby, które przejęły inicjatywę przy wykonywaniu tego zadania. Grupa miała mnóstwo pomysłów, czasami był nawet problem z ich nadmiarem.
Po wykonaniu wszystkich wyzwań grupa podsumowała zadania, odpowiadając na pytania stawiane przez nauczyciela.
- Jak Wam się pracowało w grupie? Czy jesteście zadowoleni z efektu swojej pracy? – grupa jednogłośnie podsumowała pozytywnie taką formę pracy.
- Czy następnym razem, robiąc to zadanie, coś byście zmienili? – grupa nie zmieniłaby nic.
- Na ile jesteśmy kreatywni, pracując grupowo? – 12/10
Wnioski z zajęć: ciekawa lekcja, inna niż zwykle, chęć powtórzenia takich zajęć.
Natomiast klasa IV BT obejrzała załączony do materiału film, który okazał się pouczający, prowokował do zastanowienia się nad własną kreatywnością i wyciągnięcia wniosków, a także wprowadzenia modyfikacji w sposobie funkcjonowania.
Niektórzy uczniowie nie byli zaangażowani i chętni do rozwijania oraz prezentowania kreatywności, podczas gdy inni wykonywali zadania z chęcią i zaciekawieniem. Praca z kartami rozwijającymi kreatywność pokazała bujną wyobraźnię uczniów, ich błyskotliwość, nieoczywiste i bardzo zróżnicowane pomysły, a także zaskakujące rozwiązania. Uczniów w szczególności pochłonęło zadanie polegające na tworzeniu łańcucha skojarzeń.
Dodatkowo 13 lutego mieszkańcy internatu wzięli udział w zajęciach integracyjnych, które zorganizowała pani dyrektor Dorota Tomczyk. Spotkanie odbyło się w sali gimnastycznej naszej szkoły. Młodzież uczestniczyła w różnorodnych grach i zabawach. Wśród nich znalazły się m.in. ćwiczenia pozwalające na lepsze poznanie naszych kolegów i koleżanek, gry ruchowe wymagające wzajemnej współpracy i umiejętności komunikacyjnych, zabawa pt. „Familiada” z podziałem na grupę chłopców i dziewcząt.
Wychowawcy internatu, aby rozwijać kreatywność u swoich podopiecznych, zorganizowali rówież dzień pizzy.
Sylwia Buraczewska
czwartek, 7 marca 2024